Передовий педагогічний досвід – це оптимальна діяльність, яка є результатом творчого пошуку працівників освіти, в якій є елементи новизни, направлені на рішення актуальних завдань навчання і виховання.
Передовий педагогічний досвід слід розрізняти за широтою (масштабністю) і за рівнем творчої самостійності його авторів.
За широтою:
· Система роботи закладу;
· Система роботи працівника.
За рівнем творчої самостійності:
· Діяльності в межах відомих форм і методів, яка призводить до значного підвищення якості педагогічної роботи (раціоналізаторський досвід);
Діяльність, яка спрямована на значне підвищення ефективності та якості роботи (новаторський досвід).
Раціоналізаторський досвід – це досвід, створений у межах відомих форм, методів та прийомів педагогічної діяльності, який відрізняється новим, оригінальним підходом до їх використання, що забезпечує внаслідок цього, високу якість навчання, виховання, управління.
Новаторський досвід – це досвід, який відображає нові шляхи в рішенні конкретних і загальних педагогічних завдань, нові форми, методи, прийоми роботи, раніше не відомі педагогічній науці, практиці, або суттєво модифіковані для рішення сучасних завдань.
Передовий педагогічний досвід народжується, проростає з досвіду позитивного, що його оточує. Виділяється він з-поміж масової практики, оригінальністю, новизною. Це може бути нова система форм і методів навчання, особливі підходи до застосування окремих з них, нестандартне використання прийомів педагогічної діяльності тощо.
Підсумовуючи сказане, можна зробити висновок, що передовий педагогічний досвід – це результат творчої праці викладача, чи колективу освітян з певної проблеми, а все нове, передове повинно втілюватись в практичну діяльність.
Презентація "Стежками
Тарасового дитинства"
присвячена річниця з дня
народження Т.Г. Шевченко
Біологічні задачі, як джерело формування
інтелектуального розвитку студентів
Автор -
завідуюча відділенням "Організації виробництва, екології та ГМС"
Степова
Світлана Миколаївна